Vatten på kvarn

Med det menar jag att är här igen och har öppnat kaffekvarnen för lite malande.

Fick en fråga häromdagen som löd ungefär "Vad har du hitills insett i livet?" Det är en skitjobbig fråga. Jag har insett så jäkla mycket. För exempel har jag insett att jag inte kan leva utan socker. Jag har oxå insett att silverfiskar är del av ens inventarier. Och till sist har jag även insett att Fleury inte kommer ta sig ur drogträsket, göra comeback och bygga mig ett 14-rums hus. För er som undrar vem f-n Fleury är så är han en liten, elak kanadensare som gärna slåss men för all del tjänar en del stålar på det men som tyvärr hade en alkoholiserad far och äpplet föll inte långt från körsbärsträdet, så min ritning på ett 14-rums hus jag gjorde i 18-års åldern är historia. Han är en fd hockeyspelare alltså.

Nog om det. Eftersom jag är här igen betyder det att jag överlevt tandläkarhelvetet. Det gick rätt bra. Förutom att tandläkaren och tandsköterskan (båda av kvinnligt kön men okänd härkomst) hade en dispyt om vem som pratade bäst svenska. Jag försökte lätt bevisa att jag gjorde det men med sju slangar, ett metallbandsspänne runt en tand och fyra händer i käften så kunde jag tydligen inte prata alls. Nu har jag bara en tid kvar där. Sen ska jag springa på sommarbete!

Den här veckan har jag vart förbenat trött. Undrar om det är våren som anfallit för fort och alla dessa ljusa timmar som bländar för mycket. Jag älskar sommaren. Ska bara ta ett par sovmornar först.

Å, jo. jag har köpt nya brillor igen. Vanliga svarta. Så här:

Kommentarer
Postat av: Em

Haha, så härligt att höra att du lever o frodas!
Inge roligt med tandläkarbesöken, du borde få bli sponsrad av bonbon.
/Bamsekram

2008-04-26 @ 17:52:45
Postat av: lolitha

snygga! =) skönt att det gick bra hos tandis!

kramkram

2008-04-28 @ 21:47:28
URL: http://lolca.blogg.se
Postat av: Em

Hörde om den dryga tågresan hem. Hoppas det gick relativt smidigt iaf. Nästa gång ska jag se till att vara hemma + frisk. :)
/Bamsekram

2008-05-05 @ 14:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0