Värna om pitten!

Fan, alla i hela Sverige tycks uppdatera sina bloggar på samma gång. Allt laddar i slow motion. Men de är klart alla har rätt att uppdatera och berätta om sina spitupplevelser, shoppingturer och i-landsproblem.

Själv har jag inte druckit en droppe.. men jag har handlat och sen vill jag gärna berätta att jäkla-kyl-helveeetet gått sönder.

På torsdag åker jag hem till Nypan. Då ska det hinnas med att fika, dricka öl, äta mammas kakor och mobba Rufus med de korta benen. (nej, det är ingen dvärg jag kommer ge mig på utan en fyrkantig västgötaspets. Och undrar ni hur en sån ser ut går det bra att googla + lägga på lite damp till bilden så har ni Rufus i ett nötskal)
 
Sen vill jag passa på att klämma in ett budskap mitt i denna ironi. Petbulls och Mamstaffar borde behandlas bättre! Jag är så trött på folk som vill förbjuda vissa raser. Kamphundar. Som om det vore en ras! Och då skulle egentligen varannan tant bli av med sin fräsande, överdominanta mops vars enda skillnad är att de är så små att de går att pula ner i handväskan när de behövs. Tänk om de som sysslar med kamp skulle börja använda sig av pudlar istället för pittisar? Ska vi förbjuda alla pudlarna då? Nä.. tänk till för fan. De är idioterna vi måste bekämpa. De som gud gjorde på en måndag och glömde stoppa in hjärnan i innan han paketera dem och skicka ner dem till jorden med en spark i röven.

Vi borde ha RSPCA här i Sverige med som åkte runt och nöp hundägare i örat på daglig basis. Förvisso inte bara hundägare utan djurägare överlag.


308024-8


Kommentarer
Postat av: emelie

Det är sjukt. Om jag inte minns fel så står väl labradorer för de flesta angreppen mot människor. Märkligt.

2007-10-15 @ 20:23:43
Postat av: lolitha

du är utmanad! =) titta in på min blogg

2007-10-26 @ 23:39:08
URL: http://lolca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0